2013. szept. 16.

Így készült (tutorial) - "Függőség"

E blog indulásakor sok ilyen oktató jellegű képes leírást akartam megosztani, aztán idő híján nem jött össze...

A tavalyi versenyre kaptam ezekre a ruhákra is felkérést (Függőség - a táncprodukció címe), vagyis már kész tervrajz alapján kellett agyalnom a megvalósításon. Szóval nem az én ötletem a fazon. :)
 (Bonyolultabban már nem is fogalmazhatnék...)


 Az elgondolás az volt, hogy fekete ruhából egy pillanat alatt öltözzenek át 6 + 1 színű másféle cuccba. Le lehessen gombolni-kapcsozni valahogy a feketét, ami alá fel lenne gyűrve (elrejtve) a színes rész lebomlásra készen. De a színes ruha legyen olyan, mintha szabálytalanul ki lenne karmolva-hasogatva az anyag. Huhh... agyalás beindult. :) Igazából nem bonyolult elképzelés, de mégis meggyűlt vele a bajom. Pont hasadékok miatt. 
Ugye ha nagyon passzosra hagyom (elasztikus anyag lévén ez amúgy természetes is), akkor nem lehet egyetlen mozdulattal lazán leráncigálni a színes ruhát. Ha meg picikét is "kényelmesre", könnyen mozdíthatóra (ahogy történt első nekifutásra), akkor a hasadékok következtében lógott az egész, mintha szét akarna esni, elvesztette a formáját is, nagyon ronda volt. És az alsó felhasogatott szoknyarész csíkjai is össze-vissza átbújtak volna a hasadékokon. Szóval ez itt meghalt, de azért megmutattam... hisz ez volt a felkérés szerinti verzió. 
Ez így vállfán nem is olyan szörnyű, mint felvéve volt. :)

 Na mit lehet tenni, be kellett zárni a vágott karmolásokat... és ez volt a nem semmi meló...! Aztán rávarázsolni a "mintha" karmolásokat feketéből, hogy látványilag stimmeljen az eredeti elképzelés. 

1. Először a színes elasztikus felsőrész fonák oldalára freezer papírt vasaltam, ami szépen fixálja az anyagot, megakadályozza, hogy a varrótalp elnyújtsa. Ez a legfontosabb alap a munkához.

2. Hála a patchwork (foltvarrós) múltamnak, előszedtem a vágólapot, körkést és a fekete elasztikus maradékokból kiszabtam a hasadékokat.

3. Többlépéses cikk-cakköltéssel bezártam a hasadékokat az anyag színén. 
A felvasalt papírral együtt természetesen. :) 


4. A kis fekete hasadékokat  egyenes öltéssel varrtam fel. Ez volt a legnehezebb, leglassabb munkafolyamat, mivel a színes alap ugyan fixálva volt, de a fekete csíkocskák elnyúl(hat)tak. Folyton igazgatni kellett.
5. Így nézett ki a fonák oldal a hasadékcsíkok felvarrása után. 
A neheze ezzel megvolt :)


6. A géptű által perforálódott papírt le kellett tépkedni. 
Hát mit mondjak, ez se ment valami gyorsan...:)


7. ...és ilyen lett papír nélkül
8. Rengeteg idő árán jutottam el e kép elkészítéséig: 


Együtt a 6 szín a lányoknak, már szoknyarésszel is kiegészítve és az 1 fehér fiú felső, ami természetesen csak egy amolyan atlétaféle. 

Így indult a tánc feketében...


 ...majd az átalakulás...

...és az összekarmolt színek. :)